Acceptarea de sine [Test] – In ce masura te accepti TU pe tine?

acceptarea-de-sine-iubirea-de-sine-increderea-in-sine

Ce este acceptarea de sine, pe scurt?

Acceptarea de sine este capacitatea nostra de a ne iubi pe noi insine, de a fi plini de compasiune si intelegere fata de noi, independent de conditiile exterioare.

E usor sa ne tratam frumos si sa fim blanzi cu noi cand lucrurile sunt bune si noi suntem “pe val”. Diferenta se vede cand lucrurile merg prost – o pierdere de job, te simti intr-o fundatura, pierzi relatii dragi, esti parasit(a) etc. Ce faci atunci? Cum iti vorbesti? Ce iti spui?

Acceptarea de sine este una dintre caramizile de baza pentru o incredere in tine autentica.

(Lucram intensiv “caramizile” in programul “Construieste-ti increderea in tine autentica!”, in care “slefuim” 6 caramizi – traiul constient, acceptarea de sine si relatia cu noi insine, acceptarea celorlalti si relatia cu neamul nostru, responsabilitatea si integritatea, muschiul increderii in sine si egoismul pozitiv – capacitatea de a spune NU mai usor.)

In ce masura ma accept pe mine insumi, cu bune si mai putin bune?

In ultima vreme am primit mult aceste intrebari:

” – Cum stiu daca ma accept pe mine sau nu?”

” – Cum imi dau seama daca am ceva de lucrat?”

Asadar, am pregatit un mic test pentru tine ca sa iti dai seama cum stai.

Te invit ca la fiecare afirmatie sa dai o nota, fiind sincer cu tine, dupa urmatoarea grila (e foarte simplu sa ne furam noi caciula, dar iti recomand sa nu o faci – esti tu cu tine, esti in perfecta siguranta):

5 – Mi se potriveste perfect, fac / simt foarte des asta

4 – Mi se potriveste, fac / simt des asta

3 – Mediu, fac / simt uneori asta

2 – Rar, fac /simt rar asta

1 – Niciodata nu fac / simt asta

Aduna apoi rezultatele si cu cat punctajul este mai mare, cu atat respingerea de sine e mai mare => acceptarea de sine e mai mica.

Scrie-mi daca ai intrebari legat de test sau daca vrei sa imi impartasesti rezultatele tale:

  1. Vad mai usor defectele mele decat calitatile.
  2. Simt si cred in diferite situatii si relatii ca nu sunt destul, nu fac destul, nu pot.
  3. Cred ca nu arat cum vreau / trebuie si imi reprosez asta.
  4. Ma critic pentru ce am facut sau nu am facut.
  5. Inca am dialoguri interioare legat de decizii pe care le-am luat si le consider proaste (in relatii trecute si actuale, la munca, in proiecte).
  6. Inca regret lucruri pe care nu le-am spus sau facut la timp.
  7. Am regrete legat de sanse pe care nu le-am folosit, pentru ca nu credeam ca pot sa fac fata.
  8. Nu stiu clar care sunt calitatile si partile mele slabe.
  9. Stiu ca am niste calitati / daruri, dar parca nu imi vine sa cred ca EU pot fi / face asa ceva.
  10. Ma gandesc mai mult la defectele mele si ce nu fac bine, decat la calitati.
  11. Nu stiu care sunt calitatile mele si nu le pun la treaba.
  12. Nu vad partea buna a “defectelor mele” si nici cum m-ar putea ajuta.
  13. Am tendinta sa fiu perfectionist.
  14. Aman lucruri cand consider ca nu le pot face cum as vrea eu.
  15. Imi ies mai mult in fata defectele mele, nu calitatile.
  16. Nu accept ca as putea fi si personalul negativ, ca as putea face rau cuiva.
  17. Nu imi arat toate partile mele, nu ma exprim pe deplin, pentru ca simt ca nu as fi acceptat de altii.
  18. Nu ma manifest autentic in raport cu ceilalti.
  19. Imi e teama ca oamenii m-ar judeca, daca m-as comporta cum simt in fiecare situatie.
  20. Nu imi stabilesc obiective mari sau visuri marete pentru ca nu cred ca eu as putea sa le ating, par imposibile pentru mine.
  21. Ma gandesc mai des sau mai rar ca, daca as fi mai slab, mai gras, mai bun, mai destept, mai..orice, viata mea ar fi diferita si mai buna (relatii mai bune, as fi mai iubit, mai apreciat, as avea mai multi bani etc.).
  22. Caut aprobare si validare din exterior, adesea de la persoane pe care eu le percep ca fiind mai bune decat mine.
  23. Ma simt “mic” si tind sa tac in fata persoanelor cu autoritate.

Vei observa ca in test sunt si unele intrebari care au legatura cu acceptarea primita de la altii – dar ea este in directa legatura cu cat ne aprobam noi pe noi.

Important e sa constientizam unde suntem acum (fara sa ne certam, judecam etc. – este ceea ce este acum si aici) – pentru ca fara sa constientizez ceva, nu am cum sa schimb.

Apoi, in mod asumat, incep sa fac pasi mici si clari ca sa ajung unde imi doresc. (Am povestit in modulul “Practica unui Trai Constient” de ce e esentiala constientizarea si cum invatam sa facem asta, ca nu vine mereu natural.)

PS: iti recomand ca atunci cand simti ca lucrurile in viata ta nu merg bine, tu nu te simti impacat – sa reiei testul – iti va arata care sunt exact punctele-cheie de lucrat.

acceptarea-de-sine-iubirea-de-sine-increderea-in-sine

Cum se schimba viata ta in bine, cu cat iti cresti nivelul acceptarii de sine?

  1. Iti oferi liberatatea de a fi tu insuti.
  2. Iti dai voie sa iti asumi riscuri, chiar daca ar fi posibilitatea sa si gresesti.
  3. Relatiile tale de toate felurile se imbunatatesc, pentru ca vei atrage si pastra in viata ta oameni care se potrivesc acolo, cu valorile tale reale si cine esti tu, nu cine pari la suprafata.
  4. Vei fi mai respectat si apreciat de ceilalti – si e un paradox – pentru ca nu le vei mai cauta aprobarea cu orice pret.
  5. Profiti de mai multe oportunitati care apar, cauti mai multe oportunitati, pentru ca te-ai deschis spre ele.
  6. Scade frica de esec iar in cazul in care ceva nu merge bine, impactul emotional asupra ta scade serios.
  7. Vei vedea imbunatatiri si la munca – pentru ca iti vei da voie sa accepti noi provocari, sa faci ce credeai ca nu poti, sa te exprimi cu adevarat.
  8. Traiesti mai autentic – traiesti viata ta, nu a altora, dupa cum subliniez eu des.
  9. Iti vezi mai clar valoarea personala si o lasi sa straluceasca.
  10. Iti oferi mai multa compasiune si mai putina critica atunci cand gresesti (si ghici ce, tuturor ni se intampla sa gresim 😉 ).
  11. Ai mai multa independenta in propria ta viata.
  12. Poti lua decizii mai usor si mai asumat, pentru ca nu te mai impiedici de “ce catastrofa ar fi daca gresesc”.
  13. Nu o sa te mai dai peste cap pentru aprobarea celorlalti.
  14. Iti creste increderea in sine per total, cu toate beneficiile ce vin de aici.

Ce poti face ca sa lucrezi acceptarea de sine?

Poti alege sa lucrezi singur sau ghidat acest subiect, dupa cum simti.

👩‍🔧 Daca doresti sa lucrezi acest subiect singur – pentru ca iti recomand din toata inima sa nu il lasi in plan secund, ci chiar sa il lucrezi – poti accesa materialele gratuite legate de acceptarea de sine pe care le-am postat aici si sa faci pasi mici in fiecare zi, in directia asta (urmarind video-uri, citind pe tema aceasta si mai ales punand in practica zilnic).

🫂 Daca doresti sa lucrezi subiectul acceptarii de sine alaturi de mine, sa folosesti o “scurtatura” si sa beneficiezi de anii mei de cautare si tot ceea ce am investit eu pana acum, te invit 19 octombrie 2021 in cadrul evenimentului “Practica ACCEPTARII DE SINE – Fa pace cu tine insuti!” sau poti achizitiona PACHETUL si urmari ulterior.

🎁 PACHETUL cuprinde evenimentul si o serie de BONUSURI foarte valoroase, la care ai acces dupa eveniment si pe care le poti refolosi de oricate ori ai nevoie (pe care tu le primesti GRATUIT acum):

✔ Acces la evenimentul live sau Inregistrare eveniment, in care descoperim mai multe despre acceptarea de sine, respingerea de sine, lucrul cu copilul interior, exercitii simple pe care le poti face si care te ajuta, cristale care te pot sustine in procesul de acceptare de sine etc. – Valoare 195 lei

Bonus 1 – Meditatia de acceptare de sine folosind tehnica Theta Healing, foarte puternica si cu efect rapid (Valoare 59 lei)

Bonus 2 – Meditatie de armonizare a chakrei inimii si integrarii calitatilor cuartului roz (Valoare 52 lei)

Bonus 3 – Meditatie de vindecare si transmitere iubire copilului interior (Valoare 59 lei)

Bonus 4 – Exercitiu autoacceptare ( Valoare 39 lei)

Esenta in tot – pentru ca nicio alegere nu e gresita, ci cea mai potrivita in acest moment – este sa faci, sa nu mai amani si sa nu te mai lasi pe tine la coada listei tale de prioritati.

___

💬Cum a fost testul de mai sus pentru tine? Te ajuta sa iti clarifici anumite aspecte?

Ganduri bune sa avem, pentru noi si toti restul!

Cristina

Written By
More from cristina.maria
Atașamente, amânare, frici – cum ne sabotăm singuri (I)
– Salut și bine te-am regăsit!  Cum a fost luna ianuarie pentru...
Read More

Leave a Reply