Calea de mijloc – 3 trucuri simple ca sa alegi echilibrat

Timp estimat citire: 4 minute

echilibru-calea-de-mijloc-alegeri-ego

⚖ Pentru a gasi calea de mijloc – un echilibru in ce fac si ce sunt –  trebuie sa trec prin extreme, ca sa știu unde o “așez”.

___

Bine te-am regasit,

Asa cum poate stii (daca esti in preajma mea aici sau pe Whatsapp / Facebook), in ultima perioada atentia mi-a fost concentrata pe cursul online (Whatsapp) “(RE)Gaseste-ti increderea in tine”.

Saptamana aceasta, povestind despre cum ne impacteaza respectul de sine scazut, am facut o completare intr-un articol audio – Respectul de sine – Puncte de atentie, in care activam un “clopotel de atentie” 🔔, incat sa observam 3 tendinte care ne pot sabota atunci cand lucram la cresterea respectului si increderii in noi insine.

Acestea sunt:

  1. Ecologie (standardul dublu)
  2. Tendința de a merge în extreme
  3. Energia din care facem lucruri | Consecințe

(Gasesti mai multe informatii in articolul audio de mai sus.)

___

Azi vreau sa detaliez mai mult tendința de a merge in extreme si 3 trucuri simple de a găsi calea de mijloc.

Cum alegem extremele?

Voi lua exemplul respectului de sine, dar se aplica in orice.

Cand respectul meu de sine este scazut ani de zile, am tendinta sa ma comport la fel si justific asta cu “asa sunt eu”.

Vestea buna e ca nu, nu sunt asa – doar am repetat acelasi comportament ani de zile si imi e natural si comod sa procedez asa.

La un moment dat, paharul se umple si totul rabufneste.

Incep sa urc muntele si sa ma vindec. Doar ca, in acest proces de a “fugi” din zona de lipsa de respect unde eram – unde nu puteam spune nu, unde ma sacrificam pentru altii, unde nu tineam cont de ce imi doresc eu si le faceam pe plac altora doar ca sa fiu acceptata, cel mai usor lucru care vine este sa merg in cealalta extrema – sa spun nu la tot, sa nu mai ajut pe nimeni, sa fac doar ce vreau eu fara sa imi pese.

Asta pare cea mai “sigura” cale, ca sa nu ma intorc de unde am plecat.

(La mine asta a fost “strategia de supravietuire” ani de-a randul, cand ieseam dintr-o relatie care nu mergea – “nu-mi mai trebuie, nu mai fac asa veci amin…”)

Totusi, nici asta nu e o optiune sanatoasa, doar o varianta acceptabila pana la un punct.

___

Ce pierd daca alegem extremele?

In mare, pot sa iti subliniez asa:

 – actionez din zona de ego si frica (pentru ca da, atunci cand ma arat excesiv de viteaz, tot frica e cea care e la conducere)

 – pierd ocazia de a ma descoperi pe mine autentic si sa imi traiesc viata in acord cu valorile mele

 – pierd conexiunea cu ceilalti, pentru ca ii resping, amplific conflicte etc.

Pe de alta parte…

___

Care sunt beneficiile caii de mijloc?

 – reusesc sa ma manifest autentic si sa ma “imprietenesc” cu fricile mele

 – conexiunile cu mine si cu altii devin mai profunde

 – devin mai intelept, prin simplul fapt ca ma deschid ca sa descopar noi perspective, ma pun in papucii celuilalt.

___

Cum poti sa mergi mai usor catre calea de mijloc?

Iti propun 3 trucuri simple ca sa alegi din zona de echilibru:

1. Deschide ochii si priveste din diferite unghiuri

De cele mai multe ori, exista multe moduri de a rezolva o situatie. Din pacate, suntem prea concentrati pe problema, ca sa mai avem timp si spatiu sa vedem solutiile.

Ai curajul sa cauti alte perspective, sa intrebi, sa te documentezi. Poti chiar sa ceri pareri de la oameni care s-au confruntat cu situatii similare sau de la experti, si sa filtrezi ce informatii primesti. Cel mai important totusi, fii sincer cu tine insuti, ca sa poti vedea cu alti ochelari.

2. (RE)Aminteste-ti ca totul se schimba in permanenta

Problema cu care ne confruntam se modifica si ea. Sa nu uitam, schimbarea e singura constanta, iar singura optiune e sa ne adaptam.

3. Experimenteaza abordarea “ambele/si”

Daca lucrurile nu ar fi in zona lui “ori ori”, ci in zona de “si si”, cum s-ar schimba situatia?

Zona gri are farmecul ei, mai ales prin multitudinea de variante oferite.

PS: inainte de a alege orice, cantareste are sunt valorile tale si care sunt zonele de ego (daca vrei sa extind subiectul, lasa-mi un comentariu cu mentiunea asta)

___

Cand eram copil, la bunici, in vacanta si simteam ca ma plictisesc, era amuzant sa numar masinile rosii sau albe sau alta culoare care treceau pe drum intr-un interval de timp, stand bine instalata in frunzisul unui nuc batran.

Te provoc sa te joci – sa vezi ce alte posibilitati sunt in situatia care te provoaca.

Daca ai fi cealalta parte – X sa spunem, ce beneficii ai avea?

Cum l-ar convinge X(cu tine preluând rolul) pe Y (tu real), de lucrurile pe care le vrea?

___

Una dintre convingerile mele e ca, pentru a gasi calea de mijloc, e ok sa trec prin extreme, ca sa stiu unde o “asez”.

(Asa am incetat sa ma culpabilizez pentru ca am actionat sau actionez intr-un fel sau altul.)

Abordarea de genul “ori ca mine, ori deloc” nu face decât sa întrețină o rana supurând, sa nu lase spațiul pentru vindecare.

___

Calea de mijloc nu inseamna compromis (unde valorile noastre sunt incalcate, unde ne pierdem respectul de sine).

Calea de mijloc e distinctia sanatoasa si onesta pe care o fac  – “e cu adevarat important pentru mine sau de fapt ego-ul se agata?

Ca sa avem un respect de sine construit pe baze sanatoase, e esential sa refacem conexiunea cu noi insine.

E esential sa (re)devenim atenti si constienti.

Cum simti ca e la tine cu respectul de sine si calea de mijloc?

Te intereseaza mai multe despre acest subiect?

Cristina-Cojocariu -Coaching

PS: Mă găsești si pe 👇

             noutati-whatsapp-conectare

Programe active ONLINE

        

 

Written By
More from cristina.maria

Minunile se traiesc cu privire, minte si inima de Copil

Timp estimat citire: 2 minute # Jurnal_de_recunostinta Zi 7 Acum adunata de...
Read More

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Timp estimat citire: 4 minute ⚖ Pentru a gasi calea de mijloc – un echilibru in ce fac si ce sunt –  trebuie sa trec prin extreme, ca sa știu unde o “așez”. ___ Bine te-am regasit, Asa cum poate stii (daca esti in preajma mea aici sau pe Whatsapp / Facebook), in ultima perioada atentia mi-a fost concentrata pe cursul online (Whatsapp) “(RE)Gaseste-ti increderea in tine”. Saptamana aceasta, povestind despre cum ne impacteaza respectul de sine scazut, am facut o completare intr-un articol audio – Respectul de sine – Puncte de atentie, in care activam un “clopotel de atentie” 🔔, incat sa observam 3..." />